Szkolenie SPIN Selling, czyli metoda SPIN w praktyce

Szkolenie SPIN Selling – naucz się stosować metodę SPIN w praktyce

Jeśli Twoja firma potrzebuje doskonale przygotowanych i skutecznych sprzedawców, wrażliwych na potrzeby klienta, przekonujących i potrafiących kierować rozmową, posuwając się sprawnie w kierunku pozytywnego zobowiązania klienta – to szkolenie jest dla Ciebie. Metoda SPIN pozwala osiągnąć sprzedawcom wszystko to i wiele więcej.

Na czym polega metoda SPIN?

SPIN Selling to metodologia sprzedaży B2B, która powstała dzięki największym na świecie badaniom, poświęconym określeniu co decyduje o skuteczności sprzedawcy w biznesie. W efekcie obserwacji dziesiątek tysięcy rzeczywistych spotkań sprzedażowych nasi brytyjscy partnerzy Huthwaite International pod przewodnictwem Neil’a Rackham’a – stworzyli model na SPIN, odzwierciedlający zachowania najskuteczniejszych sprzedawców. Badania te kontynuowane są do tej pory i stale aktualizowane. Dzięki badaniom prowadzonym na tak szeroką skalę udało się wyłonić zachowania, których skuteczności jesteśmy w 100% pewni i wyłącznie na rozwoju tych zachowań się koncentrujemy.

Metoda SPIN pozwala sprzedawcom lepiej zrozumieć potrzeby klientów, budować przekonującą argumentację wokół konkretnych problemów oraz skutecznie budować wartość rozwiązania. Ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie istotnym elementem jest budowanie efektywnych i trwałych relacji w oparciu o dogłębne zrozumienie i zaspokajanie potrzeb.

Model SPIN opiera się na czterech typach pytań, pełniących kluczową role w procesie przekonywania i sprzedaży. Pytania te nie stanowią sztywnej sekwencji, a raczej pewną logiczną ramę, umożliwiając sprzedawcom poprawę komunikacji z potencjalnymi klientami, budowanie wartości rozwiązań i w rezultacie zawieranie większej liczby transakcji. Przenoszą ciężar rozmowy ze sprzedawcy i jego rozwiązań, na klientów i ich potrzeby. Technika SPIN od lat pozostaje jedną z najbardziej znanych i powszechnie stosowanych metodologii sprzedaży na całym świecie – przekraczając granice kulturowe i ewoluując wraz ze zmieniającymi się zachowaniami klientów. Stosowany jest przez 30% z TOP 100 największych światowych firm wg. rankingu Forbes, jak i przez wiele mniejszych organizacji.

Dowiedz się więcej o metodologii SPIN >

Szkolenie SPIN

Metoda SPIN w praktyce

Sprzedaż Metodą SPIN Neil Racham książkaUmiejętności to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim praktyka. Dlatego przeczytanie książki o pilotażu nie wystarczy, aby zostać pilotem. Konieczne jest nie tylko dogłębne rozumienie teorii, ale też wiele ćwiczeń oraz feedback. Tylko w ten sposób można przełożyć wiedzę na efektywność i wyniki. Podobnie jest z techniką SPIN. Wszystkim gorąco polecamy książkę Neila Rackham’a Sprzedaż metodą SPIN, w której opisał on proces badań i tworzenia modelu SPIN. Wiemy jednak, że aby poprawić swój warsztat sprzedawcy należy go doskonalić w praktyce, popełniać błędy i uczyć się na nich.

Najlepiej robić to pod okiem i przy wsparciu najlepszych fachowców – trenerów certyfikowanych przez Huthwaite International. Wiemy jak stosować model SPIN w praktyce i potrafimy go wdrażać u naszych klientów. Jesteśmy jedynym w Polsce oficjalnym i licencjonowanym partnerem Huthwaite International – twórców metodologii SPIN – i jako jedyni wystawiamy międzynarodowe certyfikaty ukończenia kursu SPIN Selling. Zapewniamy najwyższy poziom szkoleń i wdrożenia, zgodny z międzynarodowymi standardami Huthwaite.

Dowiedz się jak wspieramy wdrożenie poprzez coaching sprzedażowy SPIN >

Podczas szkolenia SPIN Selling stwarzamy uczestnikom przestrzeń do poznania i praktycznego przećwiczenia modelu pod opieką doświadczonego trenera-praktyka. Ćwiczenia na realnych case’ach sprzedażowych, obserwacja i informacja zwrotna gwarantują, że każdy uczestnik będzie w stanie zastosować poznane umiejętności i wykorzystać metodę SPIN w praktyce, zaraz po szkoleniu.

Czego oczekiwać po szkoleniu?

Po ukończeniu szkolenia SPIN Selling uczestnicy będą:

Szkolenie SPIN Selling
  • Rozumieli siły i słabości swojego dotychczasowego stylu sprzedaży

  • Rozumieli psychologię potrzeb klientów i umieli efektywnie na nie wpływać

  • Potrafili skutecznie oddziaływać na wszystkie ośrodki decyzyjne u klienta i rozumieli mechanizm podejmowania złożonych decyzji zakupowych

  • Stosowali kluczowe zachowania używane przez skutecznych sprzedawców w rozmowach z klientami

  • Posiadali umiejętności planowania rozmów sprzedażowych z wykorzystaniem tych zachowań

  • Stosowali zachowania w ogromnym stopniu redukujące powstawanie zastrzeżeń

  • Mieli opracowany plan działań ciągłego rozwoju swoich umiejętności po szkoleniu

Wierzymy, że nauka to działanie, zatem szkolenie SPIN Selling jest wysoce interaktywne, a wiedza teoretyczna przekładana jest na dużą ilość ćwiczeń i aktywności uczestników.

Szkolenie SPIN Selling jako inwestycja

Szkolenie SPIN Selling - dowody zwrotu z inwestycji

Szkolenie SPIN Selling – dowody zwrotu z inwestycji

Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym raportem opisującym pozytywny zwrot z inwestycji w szkolenia SPIN w firmach naszych klientów. Siedem dużych firm podzieliło się z nami historią swoich Podróży SPIN i dowodami na ROI z projektów szkoleniowych.

Pobierz raport >

Save

Save

Move4ward Training and Development jest wyłącznym przedstawicielem i licencjonowanym partnerem Huthwaite International w Polsce. Jesteśmy jedynym autoryzowanym dostawcą szkoleń sprzedażowych SPIN® na terenie naszego kraju. SPIN® jest prawnie chronionym znakiem towarowym zarejestrowanym przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej.

Najbliższe szkolenia otwarte SPIN Selling

DataMiejsceCzas trwaniaDostępność
21-22 maja 2024Warszawa2 dni + e-learningZapisy zakończone
15-16 października 2024Warszawa2 dni + e-learningZapisz się na ten termin

Szkolenie SPIN Selling – formularz zgłoszeniowy

Pobierz formularz w postaci edytowalnego pliku PDF aby zapisać się na szkolenie.

Pobierz formularz >

Save

Save

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Aby omówić szczegóły projektu szkoleniowego dla twojej firmy, zapisać się na szkolenie SPIN Selling lub dowiedzieć się więcej o naszych możliwościach, zadzwoń do nas pod numer 609 511 775 lub 605 292 873, wyślij maila albo skorzystaj z formularza kontaktowego.
Kontakt