
Quick Value Selling – skuteczna sprzedaż w krótkim czasie
Jak przekonasz perspektywicznego klienta, że najlepiej spełniasz jego potrzeby, kiedy masz na to mało czasu i ograniczone możliwości interakcji? Prowadząc rozmowę sprzedażową demonstrującą prawdziwą wartość. To umiejętność wymagająca zarówno subtelności, jak i zdecydowania.

Szkolenie Quick Value Selling (QVS) uczy tych kompetencji, bazując na badaniach nad skutecznymi zachowaniami w krótkich cyklach sprzedaży. Pozwala sprzedawcom wykorzystać konsultatywne podejście zorientowane na klienta nawet wtedy, gdy czas rozmowy jest bardzo ograniczony. Podnosi współczynnik konwersji, zwrot ze sprzedaży oraz satysfakcję klienta.
Dla kogo jest to szkolenie?
Program Quick Value Selling skierowany jest do każdego, kto zaangażowany jest w sprzedaż produktów lub usług, gdzie do finalizacji wymaganych jest od jednego do trzech spotkań (lub rozmów), a decyzja podejmowana jest przez jednego lub dwóch decydentów.
Nadaje się do sprzedaży telefonicznej oraz face-to-face, zarówno business to business, jak i business to customer. Pasuje również wszędzie tam, gdzie wymagane jest wyróżnienie własnej usługi lub produktu na tle konkurencji, w oparciu o potrzeby klienta.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu QVS?
Uczestnicząc w szkoleniu zyskasz:
Umiejętności poprawiające konwersję
Nauczysz się, jak opracować przekonujące otwarcie i przygotować plan skutecznej rozmowy sprzedażowej, zawierającej właściwe pytania, odkrywające potrzeby i kryteria decyzyjne klienta.
Większą pewność siebie w sprzedaży
Przećwiczysz skuteczne otwieranie, angażowanie klienta i uzyskiwanie zobowiązania. Nauczysz się jak ograniczać powstawanie zastrzeżeń oraz sposobów radzenia sobie z nimi.
Maksymalną siłę przekonywania
Nauczysz się identyfikować kluczowe wyróżniki swoich produktów i rozwiązań oraz przekonująco je prezentować, tak aby klient był przekonany o tym, że najlepiej zaspokajają jego potrzeby.
Dogłębne zrozumienie cyklu zakupu
Umiejętność identyfikowania etapu procesu decyzyjnego, na którym znajdują się klienci, i odpowiedniego dostosowania swojego podejścia.
Umiejętność finalizowania sprzedaży
Nauczysz się jak doprowadzić rozmowę do pozytywnego końca i zaplanować z klientem kolejne kroki, a także jak interpretować wynik rozmowy sprzedażowej.
Spójne podejście do sprzedaży
Uporządkujesz swoje rozmowy sprzedażowe i zaczniesz posługiwać się językiem sprzedaży wspólnym dla całej organizacji.
Co mówią klienci?
“Jeśli chcemy uzasadnić wyższą cenę, musimy naprawdę zrozumieć potrzeby naszych klientów i pokazać, że potrafimy sprostać ich wymaganiom. Podstawą naszego sukcesu zawsze było budowanie relacji, a nasze nowe techniki zadawania pytań stawiają naszych klientów i ich wymagania w centrum relacji już od pierwszego spotkania.”
Oxford Innovation
To szkolenie jest dla twojego zespołu, jeśli borykasz się z tego typu wyzwaniami:
“Aby biznes nadal się rozwijał, nasz zespół sprzedaży musi zacząć aktywnie kreować sprzedaż, a nie jedynie przyjmować zamówienia.”
Uczestnicy zrozumieją, co motywuje klienta do podjęcia decyzji, a także co go powstrzymuje
“Zespół sprzedaży musi nauczyć się zatrzymać klienta przy telefonie – niektórzy są zbyt nachalni, a inni zbyt łatwo odpuszczają!”
Skuteczne otwieranie rozmowy, ograniczanie i pokonywanie zastrzeżeń oraz doprowadzanie do odpowiedniego zobowiązania i określenie dalszych kroków.
“Nasi sprzedawcy stali się nadzwyczaj reaktywni – czekają, aż klient sam im powie, czego chce. Brakuje zbadania dodatkowych potrzeb i powodów zapytania klienta.”
Rozpoznawanie etapu procesu decyzyjnego klienta i odpowiednie dostosowanie zachowań.
“Wcześniejsze szkolenia bazujące na zadawaniu pytań były nieskuteczne. Nasi ludzie potrzebują czegoś więcej niż szkolenia typu 'zadawaj pytania otwarte’, nawet do tych najkrótszych rozmów.”
Tworzenie skutecznego planu rozmowy, efektywne otwarcie rozmowy wychodzącej i sprytne pytania, pozwalające odkryć potrzeby i kryteria, zgodne z twoimi wyróżnikami.
“Nasi sprzedawcy zasypują klientów techniczną specyfikacją produktów, nie tłumacząc czym wyróżniają się one spośród produktów konkurencji.”
Identyfikacja kluczowych wyróżników produktów i rozwiązań oraz umiejętność zaprezentowania ich w przekonujący sposób.
